Het bedrijf werd in 1979 opgericht in Verona, een stad in het noorden van Italië. Vanaf het begin hadden ze een duidelijke visie op ons bedrijf: we willen functionele producten van hoge kwaliteit leveren, ondersteund door een complete service, om de totale tevredenheid van de consument te bereiken. Door de jaren heen is deze visie de missie van ons bedrijf geworden.
KONUS gelooft in financiële kracht en in een slanke en effectieve organisatie, dankzij de besluitvormers en het eigenaarschap, die een directe lijn naar de klanten hebben. We kunnen onze leverancier-klantrelatie omschrijven als snel in het nemen van beslissingen met betrekking tot zakelijke vertragingen en inefficiënties.
KONUS heeft een breed productassortiment dat een belangrijke aanwezigheid op verschillende afdelingen binnen elke winkel mogelijk maakt. Het resultaat is een betere en zinvollere relatie tussen verkoper en retailer. We hebben verschillende productcategorieën ontwikkeld die elkaar aanvullen en die de consument in staat stellen ze op verschillende manieren te gebruiken. Dit resulteert in een bredere naamsbekendheid die de merkloyaliteit van de gebruikers verbetert. Elke productcategorie heeft zijn eigen identiteit en wordt ondersteund door de juiste merchandising, om detailhandelaren effectieve verkoopinstrumenten te bieden.
Al onze artikelen worden geleverd met gebruiksaanwijzingen in 8 talen (Engels, Spaans, Italiaans, Duits, Frans, Nederlands, Portugees en Grieks) en dit kan een belangrijk voordeel zijn.